Blog firmy Abacus - strona 12

Najnowsze wpisy

Biuro rachunkowe

Kiedy warto zmienić biuro rachunkowe na nowe?

Zmiana biura rachunkowego może wydawać się dość skomplikowanym przedsięwzięciem dla przedsiębiorcy. Niemniej niejednokrotnie zdarza się, że dotychczasowa firma księgowa z różnych powodów nie spełnia oczekiwań. Koniec roku kalendarzowego to najlepszy czas na to, aby podjąć decyzję o ewentualnych zmianach. W tym artykule podpowiemy, na co zwrócić uwagę, wybierając nowe biuro rachunkowe. Czytaj dalej ›


obowiązki przedsiębiorcy

Najważniejsze obowiązki przedsiębiorcy pod koniec roku

Na przełomie roku przedsiębiorców czeka wiele obowiązków zarówno względem urzędów, jak i pracowników. W tym artykule przedstawiamy najważniejsze kwestie, którymi warto zająć się wraz z kończącym się rokiem kalendarzowym. Przedsiębiorstwa, które korzystają z usług biur rachunkowych, zwykle mogą liczyć na wsparcie fachowców, którzy dopełniają niezbędnych formalności w ramach kompleksowej obsługi księgowej i kadrowo-płacowej. Czytaj dalej ›


od czego zależą ceny usług księgowych

Od czego zależą ceny usług księgowych?

Jednym z głównych kryteriów doboru praktycznie każdej oferty usługowej jest cena. Nawet jeśli na początku dokładnie analizujemy kwestie takie jak m.in. zakres świadczonych usług i ich kompleksowość, doświadczenie oraz kwalifikacje, to i tak w konsekwencji skupiamy się na kosztach, które często przesądzają o wyborze określonej oferty. Nie inaczej jest w przypadku biur rachunkowych. Firmy świadczące... Czytaj dalej ›


ksiegowosc

Sposób i forma przekazywania dokumentów do biura rachunkowego

Nawiązując współpracę z biurem rachunkowym, warto ustalić sposób, formę oraz termin dostarczanych dokumentów. Dzięki temu oszczędzimy sporo czasu, a jednocześnie unikniemy ewentualnych nieporozumień. Oczywiście to przedsiębiorca zobligowany jest do dostarczania pełnej dokumentacji, która jest niezbędna do przygotowania wszelkich rejestrów i rozliczeń – zarówno tych miesięcznych, jak i kwartalnych oraz rocznych. Czytaj dalej ›


kto ponosi odpowiedzialnosc za bledy w rozliczeniach

Kto ponosi odpowiedzialność za błędy w rozliczeniach?

Obecnie bardzo wiele firm, zarówno dużych, jak i małych, nawiązuje współpracę z biurem księgowym, które zapewnia fachową obsługę księgową. Należy jednak mieć na uwadze fakt, że odpowiedzialność za ewentualne błędy w rozliczeniach czy wszelkie nieprawidłowości w dokumentacji ponosi przede wszystkim przedsiębiorca, nawet jeśli korzysta z usług biura księgowego. Odpowiedzialność biura księgowego Jak już zostało wspomniane... Czytaj dalej ›


jak przygotować świadectwo pracy

Jak przygotować świadectwo pracy?

Świadectwo pracy to ważny dokument, który z jednej strony reguluje sytuację prawną pracownika u byłego pracodawcy, z drugiej strony dostarcza nowemu pracodawcy niezbędnych informacji o poprzedniej sytuacji zawodowej pracownika. Forma świadectwa pracy Wystawienie świadectwa pracy należy do obowiązków pracodawcy. Najczęściej jednak zajmują się tym wyznaczeni pracownicy np. z działu kadr lub księgowości lub też współpracujące... Czytaj dalej ›


umowa

Co musi uwzględniać lista płac?

Lista płac to dokument, który potwierdza naliczanie wynagrodzeń dla osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. Możliwość jej sporządzania leży po stronie pracodawcy. Najczęściej lista przygotowywana jest przez wyznaczonych do tego pracowników z działu księgowego lub też przez biuro księgowe współpracujące z daną firmą. Czy istnieje konieczność sporządzania listy płac? Lista płac to powszechny dokument... Czytaj dalej ›


umowa

Umowa o pracę a inne formy zatrudnienia

Umowa o pracę to nie jedyna forma zatrudnienia pracowników w naszym kraju, chociaż tylko ona jest regulowana przez Kodeks pracy. Do innych form zatrudnienia pracowników zaliczamy m.in. samozatrudnienie, pracę za pośrednictwem agencji pracy i pracę na podstawie umów cywilnoprawnych. Samozatrudnienie Samozatrudnienie to świadczenie usług na rzecz zatrudniającego przez samodzielny podmiot gospodarczy. Podmiotem gospodarczym może być... Czytaj dalej ›


umowa-podpis

Specyfika umowy o dzieło

Umowa o dzieło to jedna z umów cywilnoprawnych zawierana pomiędzy pracodawcami a pracownikami. Stanowi alternatywę wobec umowy o pracę. Kiedy warto i można zawrzeć z pracownikiem umowę o dzieło oraz czym się ona charakteryzuje? Umowa o dzieło — o czym warto wiedzieć? Przedmiotem umowy o dzieło, zgodnie z nazwą, jest efekt pracy (tzw. dzieło), nie... Czytaj dalej ›